Kompetenceudvikling – når landmanden har tid og behov

Kompetenceudvikling – når landmanden har tid og behov - SEGES Projektsitet

Formålet med projektet er at udvikle og afprøve e-læringsplatform(e) i form af såkaldte MOOCs (Massive Open Online Courses) med henblik på at kunne stimulere problemerkendelse og understøtte en kosteffektiv kompetenceudvikling af et stort antal landmænd. Endvidere er formålet at udnytte mobile teknologier til at tilbyde læring på farten samt at undersøge potentialet i levering af situationsbestemt og stedbunden information ved brug af mobil teknologi.
Platformen målrettes strategiske områder som ledelse, styring og optimering samt operationelle områder som sundhed, sikkerhed og øget produktivitet.

I 2016 vil der blive arbejdet med følgende områder:

Videreudvikling af MOOC platform med henblik på udbredelse til undervisere, landmænd, ansatte i landbruget og landbrugselever.
Læring på farten og i situationen ved udnyttelse af mobile teknologier.
Potentialer i augmented reality (f.eks. Google Glass) i forhold til problemdomæner karakteriseret ved, at fornemmelsen for de fysiske elementer og rammer er vigtig.

Innovationsarbejdet på SEGES blev præsenteret på FarmerTech i en samlet udstilling under navnet: ”Walk of Future”.
Workshoppens formål var at få evalueret e-læring som læringsværktøj på landbrugsskolerne og få inspiration til hvordan e-læring fremadrettt kan tilpasses undervisningen.
En tri-fold flyer til intern brug i SEGES, for at sikre forankring af brugen af podcast som en formidlingskanal af viden til landmanden. Folderen forklarer hvordan man opbygger sin podcast, hvad man overvejer og hvem man skal kontakte for at komme i gang.
Gennemgang af hvorledes Gamification kan bruges, i forbindelse med MOOC. Her gennemgås blandt andet forskellige gamification effekter.
Vi har optaget 3 forskellige former for 360 graders video på en svinebedrift for at afdække potentiale og muligheder. Læs om vores erfaringer og den respons filmene har affødt.
Får vores bud på, hvordan 6 SOP'er kan digitaliseres og dermed bidrage til en større fleksibilitet, anvendelighed og værdi blandt landmænd og deres ansatte.
Formålet med præsentationen er at udbrede kendskabet til podcast som formidlingsform. Hvorfor fungerer det godt ift. landmænd, hvor meget bliver der lyttet til indholdet og hvordan laver man dem?
Podcasts giver dig mulighed for at lytte og lære mens du er på farten. Her kan du læse om overvejelser og proces ifm. udviklingen af en applikation til afspilning af landbrugsfaglige podcasts.
Oplæg til design, struktur og funktioner på en podcastafspiller, målrettet landbrugsfaglig formidling. Dokumentet har været udgangspunkt for opgaven, der har været i internationalt udbud. Derfor er dokumentet på engelsk.
I dette notat samler vi erfaringer og resultater fra temadag på Aalborg Universitet, hvor vi den 14. april 2016 holdt temadag om hvorvidt VR kan anvendes i landbruget.
Notatet kan indledningsvis benyttes til at vurdere om et læringsforløb er modent til e-læring.
Artikel om SEGES Podcast bragt i Maskinbladet 15/7-2016.
Dokumentet beskriver nogle af de ændringer der er blevet lavet i 2016 på MOOC'en.

© 2021 - SEGES Projektsitet